• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • Polski
Медична допомога громадянам України на території Польщі
Опубліковано 01 квітня 2022 року о 20:07

Щодо медичних послуг в Республіці Польща для громадян України

 

Механізм надання державної медичної допомоги громадянам України в Республіці Польща. 


Громадяни України, які прибули до Польщі після 24 лютого 2022 року та мають документ, підтверджуючий дату перетину кордону РП польськими службами, мають право на безкоштовне державне медичне обслуговування на тих самих умовах, що й громадяни РП. Це стосується і неповнолітніх (https://www.gov.pl/web/ua/Yak-mozhna-skorystatysya-derzhavnoyi-medytsynoyu-v-Polshchi).

Громадяни України цієї категорії безкоштовно можуть користуватися:

  • базовою медичною допомогою,
  • спеціалізованою амбулаторною допомогою,
  • діагностичними дослідженнями, призначеними лікарем,
  • лікуванням в стаціонарі,
  • психіатричним лікуванням,
  • проходити реабілітацію (крім курортів),
  • стоматологічними послугами.
  • мають право на використання ліків, які відшкодовуються в Польщі на підставі спеціального закону (https://www.gov.pl/web/zdrowie/obwieszczenia-ministra-zdrowia-lista-lekow-refundowanych), на тих самих умовах, що і громадяни Польщі. Це стосується також і неповнолітніх.

Громадяни України можуть придбати необхідні ліки за заниженими цінами, завдяки співфінансуванню з боку польської держави.

Отримати безоплатні ліки або купити їх зі знижкою можна лише в тих аптеках, які мають підписаний контракт із Національним фондом охорони здоров’я (NFZ) Республіки Польща.

Перелік ліків, які підлягають відшкодуванню, знаходиться за посиланням: https://www.gov.pl/web/zdrowie/sprostowanie-do-obwieszczenia-ministra-zdrowia-z-dnia-17-czerwca-2024-r-w-sprawie-wykazu-refundowanych-lekow-srodkow-spozywczych-specjalnego-przeznaczenia-zywieniowego-oraz-wyrobow-medycznych-na-1-lipca-2024-r


Додаток, який допомагає спілкуватися пацієнтам з України з польськими лікарями.


Міністерство охорони здоров’я Польщі запустило додаток LikarPL для полегшення надання медичної консультації громадянам України.

Додаток дозволяє оперативно діагностувати стан здоров'я пацієнта, а також полегшує процес спілкування між пацієнтом і лікарем, який не володіє українською мовою.

Додаток складається з двох модулів – для пацієнта і для лікаря. У модулі для пацієнта є спеціальна форма, в яку необхідно ввести основні дані про стан здоров'я. Це дозволить лікарю підготуватися до медичної консультації.

Анкету можна заповнити на комп'ютері або телефоні, вона доступна українською, російською, польською та англійською мовами.

Після заповнення форми необхідно запам'ятати або записати її індивідуальний номер. Пацієнт подає номер лікарю перед медичною консультацією, лікар також запитає дату народження. На основі наданих даних додаток віднайде заповнену форму, яку також можна завантажити та видрукувати.

Форма доступна українською, польською та англійською мовами.

Модуль для лікаря використовується під час консультації. Завдяки додатку під час медичної консультації українська мова буде перекладена на польську мову, а польська мова – на українську. Коли пацієнт буде говорити українською, то лікар отримає транскрипцію польською мовою. Лікар говоритиме польською мовою, а пацієнт отримає транскрипцію українською мовою. Модуль забезпечує безперебійний зв'язок між лікарем і пацієнтом.

І форму, і стенограму розмови можна перетворити на формат PDF і видрукувати. Створений файл буде доступний українською, польською та англійською мовами.

Додаток доступний за посиланням: https://likar.mz.gov.pl


Допомога в нічний час і у вихідні дні українською.

Телеплатформа першого контакту (ТПК) українською мовою доступна за номером: 800 137 200. Дзвінок безкоштовний. ТПК працює в будні з 18.00 години до 8.00 ранку наступного дня, і у вихідні і святкові дні цілодобово. В рамках ТПК громадяни України можуть отримати:

  • медичну консультацію,
  • електронний рецепт,
  • електронне направлення в поліклініку,
  • електронне направлення в лікарню,


Безкоштовне лікування туберкульозу.

У разі виявлення симптомів туберкульозу можна звернутися до сімейного лікаря або зателефонувати на гарячу лінію (доступна також українською мовою): 800 190 590.

Яка аналізи призначить лікар, щоб діагностувати туберкульоз?

  • рентген органів грудної клітки, щоб перевірити, чи у вас патологічні зміни в легенях,
  • аналіз харкотиння, щоб перевірити, чи в ньому присутні палички туберкульозу.

Усі заходи, спрямовані на профілактику, виявлення та лікування туберкульозу, є безкоштовними для всіх осіб, які перебувають у Польщі, включаючи тимчасово переміщених з України. Усі протитуберкульозні препарати, а також ті для лікування туберкульозу з множинною лікарською стійкістю, є безкоштовними для хворих на туберкульоз. Стаціонарне та амбулаторне лікування хворих на туберкульоз також є безкоштовним.

У Польщі вакцинація проти туберкульозу є обов’язковою і проводиться до виписки дитини з лікарні після народження. Якщо дитина не була вакцинована, згідно з Програмою захисних щеплень, щеплення проти туберкульозу можна зробити ще до досягнення віку 15 років.

 

Право на стоматологічне лікування.

Пацієнт має право на безкоштовну стоматологічну допомогу в рамках послуг Національного фонду здоров’я (без направлення). У разі раптового зубного болю можна скористатися невідкладною стоматологічною допомогою:

  • у будні з 19:00 до 7:00 наступного дня
  • у суботу, неділю та святкові дні – цілодобово.


Лікування дитячих зубів.

Діти, як і дорослі, можуть пройти лікування у будь-якого самостійно вибраного стоматолога, який уклав договір з Національним фондом здоров’я на певний обсяг послуг. Крім того, багато шкіл надають учням стоматологічну допомогу в шкільному стоматологічному кабінеті або в рамках додаткових угод, оформлених школою, із особами, що надають такі послуги.

Стоматологічні автобуси («дентобуси») є додатковим засобом надання дітям стоматологічної допомоги. Доїжджають до місць, зазначених на сайтах воєводських управлінь Національного фонду здоров’я (розклад зупинок «дентобусів»).

Права в рамках послуг, що надаються Національним фондом здоров’я (NFZ):

Дорослі, діти і підлітки мають право на:

  • лікування зубного болю – у разі звернення із зубним болем до будь-якого стоматолога чи стоматологічної клініки, що підписали договір з Національним фондом здоров’я (NFZ). Після 19.00 допомога може бути надана в закладах екстреної стоматологічної допомоги;
  • пломбування порожнин у зубах - «білі пломби» доступні для дорослих у верхніх і нижніх передніх зубах (від 3+ до +3, від 3- до -3), а для дітей – у всіх зубах;
  • лікування кореневих каналів – дорослі мають право на лікування кореневих каналів від ікла до ікла (3–3), а діти та підлітки до 18 років, вагітні та післяпологові жінки (до 42-го дня після пологів) мають право на лікування кореневих каналів усіх зубів.
  • зубні протези – пацієнт маєте право на часткове протезування з використанням елементів, оснащених 5 відсутніми зубами, або у разі беззубості – повні протези на верхній або нижній щелепі. Є право на послуги протезування 1 раз на 5 років, ремонт зубних протезів – 1 раз на 2 роки. Якщо пацієнт переніс хірургічне лікування черепно-лицевих новоутворень – протези доступні необмежений період часу
  • анестезія
  • медичний огляд стоматолога з інструктажами з гігієни порожнини рота - 1 раз на рік;
  • медичний огляд – 3 рази на рік;
  • внутрішньоротовий рентген;
  • лікування уражень на слизовій оболонці ротової порожнини;
  • видалення зубного каменю;
  • очищення зубних кишень;
  • одно- та багатокореневе видалення зуба.

Крім того, діти та підлітки віком до 18 років мають право, зокрема, на:

  • закріплення фісур перших постійних молярів за допомогою лакування фісури – один раз до досягення 8 років, а фісур других постійних молярів - один раз до 14 років
  • лакування всіх постійних зубів
  • імпрегнація дентину молочних зубів
  • косметичне покриття недорозвинення емалі постійних зубів
  • лікування захворювань пародонту
  • ортодонтичне лікування знімними апаратами до 12 років.

В рамках послуг, що надаються Національним фондом здоровʼя (NFZ), є можливість профілактичного лікування зубів у ті самі терміни, що й періодичні аналізи дітей та підлітків.

Доплата за лікування є неможливою (тож немає такої можливості, щоб, наприклад, у рамках страховки обробляли порожнину зуба, а пацієнт доплачує за те, щоб стоматолог в шостому зубі поставив білу пломбу. Якщо пацієнт хоче чогось нестандартного, він платить за всю послугу).


Замовлення на медичні вироби.

Щоб зробити замовлення на медичні вироби з подальшою їх купівлю, громадянину України необхідно мати ідентифікаційний номер PESEL ((Песель) – це числовий символ із одинадцяти цифр, який ідентифікує фізичну особу. Він включає дату народження, серійний номер, стать та контрольну цифру).

До медичних виробів належать: протези, ортопедичні ортези, корсети, нашийники, слухові апарати, інвалідні візки, тростини, милиці, ходунки, ортопедичне взуття, електронна гортань (мовний апарат), лінзи (окуляри), інфузійні набори для персональних інсулінових помп, підгузники, катетери, стома-обладнання.

Пацієнти мають право на відшкодування вартості медичних виробів у певних межах. Це означає, що до списку входить конкретна сума, на яку Національний фонд здоров’я фінансує той чи інший медичний виріб.

Пацієнт може вирішити, чи купувати медичний виріб, дорожчий за ці межі. Якщо ціна медичного виробу перевищує ліміт фінансування – він покриває різницю за рахунок власних коштів.

Право на медичні вироби надається на певний термін використання, але в особливих випадках його може бути скорочено. Це такі ситуації, як зміни в ситуації людини в результаті, наприклад, операції або реабілітації, а у дітей – зміни, пов’язані з фізичним розвитком.

Заява про скорочення терміну служби медичного виробу має містити детальне медичне обґрунтування відповідно до основних критеріїв надання виробу. Таку заяву видає уповноважений лікар.

Замовлення на медичні вироби видає лікар (у тому числі сімейний лікар), а також медична сестра, акушерка, фізіотерапевт та фельдшер. Існує також принцип спеціалізації, тобто замовлення на окуляри видає лікар-офтальмолог, а на покупку інвалідного візка серед інших: ортопед, невролог, хірург, лікар-реабілітолог або ревматолог.

Видача та перевірка замовлень на постачання медичних виробів відбувається під час консультації пацієнта.

Пацієнт отримує лише номер замовлення, який разом із номером PESEL дає можливість придбати необхідний медичний виріб.

Замовлення на медчині вироби, що видаються щомісячно, може оформлятися на період не довше:

  • 12 послідовних календарних місяців з дати видачі, якщо замовлення видано та перевірено на момент оформлення;
  • 6 послідовних календарних місяців з дати видачі, коли замовлення виписується поза ІТ-системою та підтверджується для відшкодування працівником Національного фонду здоров’я

Придбати медичні вироби можна в будь-якому пункті (аптеці, медичній крамниці), яка має договір з Національним фондом здоров’я.


Лікування в стаціонарі.

Якщо цього вимагає стан здоров’я людини або мету лікування не може досягнути амбулаторно, пацієнта можуть направити на подальше лікування в стаціонар. Усі необхідні заходи та лікування, проведені під час перебування в стаціонарі, будуть проводитися безкоштовно.

Прийом в стаціонар. Сімейний лікар та лікар-спеціаліст можуть направити пацієнта до лікарні. Направлення до лікарні може також оформити лікар, який не є лікарем із медичного страхування, наприклад, приватний лікар без договору з Національним фондом здоров’я.

У надзвичайній ситуації, чи в ситуації, що загрожує життю чи здоров’ю, пацієнт отримає допомогу без необхідного направлення. Пацієнт може самостійно звернутися до лікарні без направлення, якщо у пацієнта був нещасний випадок, отруєння, травма, почалися пологи, в ситуації загрози життю або раптового погіршення здоров’я. У такій ситуації лікарня має негайно прийняти його для порятунку життя та здоров’я. Якщо не має відповідного обладнання, в їх структурі немає відділення, яке займається даною проблемою, і немає можливості лікувати пацієнта, вони повинні забезпечити доставку відповідним медичним транспортом до відповідної лікарні.

Організація перебування в стаціонарі.

Маючи направлення до лікарні, пацієнт повідомляє про планове лікування або операцію, і лікарня призначає дату госпіталізації. Направлення на стаціонарне лікування діє до моменту госпіталізації пацієнта.

Пацієнт має право вибрати будь-яку лікарню по всій Польщі, яка має підписану угоду з Національним фондом здоров’я (NFZ). Однак, в деяких закладах можна чекати на прийом та лікування довше, ніж в інших. Залежно від стану, типу застосовуваного лікування та відділення, де воно має проводитися, час очікування може відрізнятися від закладу до закладу. Якщо вибрана лікарня не зможе прийняти хворого на лікування в день реєстрації, буде він внесений в список очікування. У разі певних процедур або певних відділень пацієнт може перевірити свою позицію в списку очікування після входу в Обліковий запис пацієнта (у вкладках «Направлення» та «План лікування»).

Якщо пацієнта було госпіталізовано внаслідок екстреної ситуації або стан здоров’я не дозволяє йому подати декларацію про страхування, а лікарня не може це перевірити, пацієнт може пред’явити документ, що підтверджує його право на отримання медичних послуг (або подати декларацію) протягом 7 (семи) днів після закінчення лікування в стаціонарі.

Під час лікування в стаціонарі.

Якщо пацієнт має право на лікування у відділенні лікарні, зокрема на планову операцію, лікарня зобов’язана провести необхідні діагностичні дослідження.

Під час перебування в стаціонарі сімейний лікар не може видавати приписи на допоміжні та ортопедичні засоби, у тому числі підгузники. Він також не може призначити пацієнту ліки, які необхідні у зв’язку з перебігом госпіталізації. Натомість лікарня забезпечить безкоштовні ліки та медичні вироби, якщо вони необхідні для лікування пацієнта.

Пацієнт у лікарні може скористатися додатковими платними послугами медичного сестринського догляду, наприклад, вночі після операції.

Лікар у стаціонарі зобов’язаний письмово повідомити обраного пацієнтом сімейного лікаря про діагноз, метод лікування, прогноз, призначені ліки (включаючи період їх застосування та дозування) та планові контрольні огляди.

Після госпіталізації (також у відділенні невідкладної допомоги) пацієнт має отримати інформаційну картку та – залежно від потреб – інформацію для сімейного лікаря, рецепти, лікарняні, направлення до лікарів-спеціалістів. В Обліковому записі пацієнта можна знайти цю інформацію у вкладці «План лікування», якщо лікарня включає ці дані в електронні медичні записи (поки що не всі лікарні це роблять).

Невідкладна допомога.

Якщо у пацієнта раптово виникли проблеми зі здоров’ям:

  • викликається швидка допомога
  • можна звернутися до відділення невідкладної допомоги лікарні (SOR)
  • можна звернутись в приймальню лікарні.

Якщо пацієнту потрібна невідкладна допомога, оскільки його життя під загрозою, можна зателефонувати за одним із двох номерів екстреної допомоги: 999 або 112.

Приймальні лікарні працюють 24 години на добу, 7 днів на тиждень. У відділенні невідкладної допомоги буде надано допомогу, якщо на момент звернення цього вимагає стан здоров’я, але при тому це не стан загрози для життя, наприклад:

  • пацієнт зламав руку або розтягнув щиколотку
  • пацієнт розрізав руку, поранив ногу настільки, що доведеться зашивати рану
  • у пацієнта болі в серці, задишка, оніміння обличчя, і сімейний лікар не може вам допомогти.

Допомога може включати діагностику, лікування і навіть транспортування до інших закладів для подальшого лікування.

Відділення невідкладної допомоги лікарні (SOR) – це місце, де рятують життя і здоров’я, що раптово погіршилося, зокрема:

  • пацієнт отримав травму або нещасний випадок (наприклад, травма, перелом)
  • пацієнт раптово почуває себе погано і підозрює серцевий напад, інсульт або проблеми з кровообігом
  • клініка не може допомогти пацієнту, і його стан такий, що не має  можливості чекати.

Допомога у відділенні невідкладної допомоги лікарні (SOR) також охоплює послуги, які потребують швидкої діагностики та лікування. Лікар SOR направляє лише на аналізи та консультації, необхідних у зв’язку з раптовою загрозою життю чи здоров’ю. У разі потреби SOR направляє пацієнта на стаціонарне лікування або забезпечує транспортування до іншого спеціалізованого закладу.

У відділенні SOR не діє черговість. Саме медичний працівник (а не працівник реєстратури) вирішує, кого першим рятувати, виходячи зі стану здоров’я пацієнтів. Все більше і більше лікарень проводять медичне сортування пацієнтів з SOR. Це метод поділу пацієнтів на тих, хто потребує допомоги негайно чи терміново, і тих, хто може чекати допомоги з медичної точки зору.

Медичне сортування здійснюється за допомогою кольорових кодів:

  • червоний – безпосередня загроза життю чи здоров’ю – допомога повинна бути надана негайно
  • жовтий – терміново – хворого необхідно госпіталізувати якомога швидше
  • зелений – стабільний – загрози життю чи серйозної шкоди здоров’ю немає – пацієнт буде прийнятий після пацієнтів з червоним та жовтим кодами.

У деяких лікарнях є додаткові коди: помаранчевий і синій (чим гарячіший відтінок кольору, тим більш термінова справа).

Під час перебування пацієнта в SOR його можуть направити у відповідне відділення лікарні на спостереження або виписати додому.

Відділення невідкладної допомоги лікарні (SOR) відкриті 24 години на добу, 7 днів на тиждень, також у святкові дні.

У великих містах, у SOR часто є відділення невідкладної допомоги певної спеціальності (наприклад, офтальмолог, ортопед). Перелік відділень невідкладної допомоги лікарень та їх чергування є на сайті кожного воєводського управління Національного фонду здоров’я (https://www.nfz.gov.pl/kontakt/oddzialy-nfz/).


Гінекологічна допомога та допомога вагітним.

Допомогу українкам надає Центр акушерського моніторингу, який працює цілодобово. Зв’язатися із центром можна за номером: +48223080300. Також можна звернутися за допомогою електронної пошти: [email protected]   чи [email protected].

Крім зазначеного, допомогу вагітним пропонує лікарня Святої Софії за адресою: м. Варшава, вул. Желазна, 90, тел.: + 48 22 25 59 900.

Пацієнтка повинна мати свідоцтво, видане Прикордонною службою Республіки Польща, або відбиток штампа Прикордонної служби Польщі в проїзному документі (паспорт та/або інші проїзні документи), що підтверджує законне перебування пацієнта в Польщі після з 24 лютого 2022 року.

Також допомогу пропонує і спеціалізована лікарня, яка знаходиться за адресою: м. Варшава, вул. Інфланська, 6, яка працює з понеділка по п’ятницю із 8:00 до 15:00.

У м. Кракові, безкоштовні консультації для українок у сфері акушерства та гінекології пропонує також медичний центр «Pro Creative» за адресою: м.Краків, вул. Чиста, 5/16. Детальніше про консультації можна дізнатися за телефоном +48 697 307 309 або написавши на електронну пошту: [email protected].

Краківська лікарня «Szpital na Klinach» надає безкоштовні гінекологічні консультації, діагностику та лікування онкологічних захворювань. Під час надання всіх медичних послуг пацієнтів супроводжуватиме перекладач, який володіє українською мовою.

Пацієнти з України, які хочуть скористатися безкоштовним медичним обслуговуванням, можуть записатися на прийом за телефонами:

•           +48 785 284 656

•           +48 785 170 300

•           +48 785 054 460


Психіатрична допомога.

Для прийому в психіатричну лікарню необхідна письмова згода пацієнта, а прийом неповнолітніх або недієздатних осіб відбувається за письмовою згодою їх законного представника (опікуна).

В екстрених випадках особа з психічними розладами може бути госпіталізована до психіатричної лікарні без направлення, після особистого огляду лікаря.

Направлення хворого до психіатричної лікарні оформляється в день огляду, термін його дії закінчується через 14 днів. При внесенні в список очікування протягом 14 днів з моменту оформлення направлення термін дії направлення подовжується на час очікування надходження до психіатричної лікарні.

Під час лікування, пацієнту безкоштовно надаються необхідні діагностичні дослідження, консультації спеціалістів, послуги у сфері профілактики, лікування, догляду та реабілітації, необхідні ліки, медичні вироби та допоміжні засоби, терапевтичні послуги (у тому числі психотерапія). Сім’ї пацієнта гарантовано навчальні та консультаційні заходи.

У відділенні невідкладної допомоги пацієнт цілодобово може користатися послугами невідкладної допомоги (також діагностичної та лікувальної). При необхідності продовження спеціалізованого лікування хворому забезпечується медичний транспорт.

Якщо пацієнту потрібна підтримка, він може зв’язатися з омбудсменом з питань пацієнтів психіатричної лікарні, який працює у закладі. З переліком омбудсменів у психіатричних лікарнях можна ознайомитись за посиланням: https://www.gov.pl/web/rpp/rzecznicy-praw-pacjenta-szpitala-psychiatrycznego 

Психіатричну лікарню чи іншу лікувальну установу, яка надає цілодобову психіатричну допомогу або допомогу для наркозалежних можна знайти на сайті: https://pacjent.gov.pl/system-opieki-zdrowotnej/szpitale-psychiatryczne-i-rzecznicy#psychszpital.


Щодо вакцинації українських дітей, які опинилися на території Республіки Польща після 24 лютого 2024 року.

Громадяни України, зокрема діти і молодь до 19 років, мають право отримати безкоштовні профілактичні щеплення, відповідно до польської Програми профілактичних щеплень.

Діти, які перетнули кордон Республіки Польща з Україною у зв’язку зі збройним конфліктом на території України, починаючи з 24 лютого 2022 року, включені в систему безкоштовної охорони здоров’я і їх вакцинація повинна проводитися згідно зі схемою, що діє в Польщі.

Правила вакцинації дітей:

  • щеплення новонароджених проти туберкульозу та гепатиту B, а також всі наступні щеплення, передбачені Програмою профілактичних щеплень – обов’язкові для дітей, що народилися на території Республіки Польща;
  • діти, що перебувають на території Польщі менше трьох місяців можуть вакцинуватися добровільно, відповідно до графіку обов’язкових щеплень, вказаного в Програмі профілактичних щеплень;
  • особи віком до 19 років, які проживають у Польщі більше трьох місяців, включені до програми обов’язкового щеплення відповідно до Програми профілактичних щеплень.

Рішення про щеплення приймає лікар первинної медичної допомоги (POZ) – тобто сімейний лікар. Саме він призначає дитині Індивідуальний графік щеплень (IKSz).

 

Програма профілактичних щеплень:

Щеплення, які проводяться, коли хтось був підданий безпосередньому контакту з небезпечним вірусом, т. зв. післяекспозиційні (правець, сказ) слід зробити негайно – якомога швидше зверніться до лікаря.

 

Найважливіші щеплення.

Основні щеплення дітей відповідно до віку, зазначеного в Програмі профілактичних щеплень на поточний рік:

  • щеплення проти кору вакциною MMR (проти кору, паротиту та краснухи) дітей в другому році життя
  • щеплення проти дифтерії, правця, кашлюку та поліомієліту
  • проти гепатиту В

та рекомендована в першу чергу вакцинація проти COVID-19, проведена в рамках Національної програми вакцинації проти COVID-19.

У разі відсутності медичної документації щодо щеплень з дитиною слід поводитися як з нещепленою.

Дітям, які були госпіталізовані і які не мають медичної картки про вакцинацію, слід провести тест на рівень антитіл HBs для перевірки імунітету проти гепатиту.

 

Вакцинація проти Covid-19 іноземців – громадян України.

Враховуючи збільшення кількості громадян України, які перетинають державний кордон, у зв'язку зі збройним конфліктом, що триває на території України, від 24 лютого 2022 року, Міністр охорони здоров'я надає можливість вакцинації іноземцям – громадянам України, в рамках Національної програми вакцинації проти Covid-19.

Умовою набуття права на вакцинацію є наявність документа, що посвідчує особу. Таким документом являється: паспорт громадянина Україна, закордонний паспорт та тимчасове посвідчення особи іноземця.

Лікар повинен видати направлення на вакцинацію через додаток gabinet.gov.pl (посилання: https://gabinet.gov.pl/zaloguj/uzytkownik). Виписуючи направлення, в графі «дані пацієнта» потрібно вибрати «інший код» (замість «Номер PESEL») і ввести номер документа, яким користується іноземець, який має право на вакцинацію.

Важливо, щоб на кожному етапі процесу вакцинації іноземець користувався тим самим документом, що посвідчує особу, яким він користувався під час видачі електронного направлення.

Рекомендована вакцина – це вакцина Vaccine Janssen J & J (одноразова вакцина) для людей старше 18 років. У рекомендованих схемах вакцинації можна використовувати й інші препарати, доступні в рамках Національної програми вакцинації проти Covid-19.

Щодо осіб віком до 18 років, які мають право на вакцинацію (діти та підлітки), використовуються мРНК-вакцини.

Схема вакцинації повинна проводитися за правилами, про які МЗ РП інформує пункти вакцинації, і які діють в даний час в рамках Національної програми вакцинації.

Анкета попереднього скринінгу перед вакцинацією проти COVID-19 заповнюється людиною, що проходить вакцинацію, є доступна українською мовою і передається в пункти вакцинації. Крім того, вона доступна на веб-сайті https://pacjent.gov.pl/  (анкета доступна як для дорослих, так і для дітей).

В даний час всі вакцини проти Covid-19, що використовуються в рамках Національної програми вакцинації проти Covid-19, мають порівнянний профіль безпеки, безпечні, ефективні та високоякісні.

Кожен громадянин України старше 5 років, який раніше не був щеплений в рекомендованій схемі вакцинації проти COVID-19, має можливість вакцинації або доповнення вакцинації препаратами, доступними в Польщі.

Програма вакцинації проти COVID-19 людей у віці ≥ 18 років в Україні реалізовувалася вакцинами:

  • Допущеними до обігу в Європейському союзі є такі препарати: Comirnaty (Pfizer-BioNTech) і Spikevax (Moderna), а також Vaxzevria (Astra Zeneca).
  • Забороненими до обігу в Європейському союзі, зазначеними в переліку аналогів вакцин, дозволених до обігу на території Європейського союзу (ЄС) або еквівалентних цим вакцинам: CoronaVac/Sinovac Biotech як еквівалент зареєстрованого в ЄС препарату Nuvaxovid (Novavax), а також Covishield як еквівалент зареєстрованого в ЄС препарату Vaxzevria (AstraZeneca).
  • Забороненими до обігу в Європейському союзі, а також незазначеними в переліку аналогів вакцин, дозволених до обігу на території Європейського союзу (ЄС) або еквівалентних цим вакцинам. Ця ситуація може стосуватися окремих осіб.
  • Для дорослого, який не отримав досі жодної дози вакцини, дотримуватися показань і схеми вакцинації, реалізованої в Польщі, з урахуванням можливості застосування режиму одноразової вакцини COVID-19 Vaccine Janssen (Johnson&Johnson).
  • Для дорослого, який має документи щодо вакцинації в Україні за неповною схемою з вакциною, реалізованої в Польщі, дотримуватися рекомендацій, що діють у програмі вакцинації проти COVID-19 в Польщі.
  • Якщо доросла людина, має документацію про вакцинацію в Україні в неповній схемі вакциною, включеною до переліку аналогів вакцин, допущених в обіг на території Європейського союзу (ЄС) або еквівалентних тим вакцинам, треба діяти відповідно до інструкцій, що діють у програмі вакцинації проти COVID-19 у Польщі.

У разі документального підтвердження введення 1 дози інактивованої вакцини CoronaVac/Sinovac Biotech слід вказати в якості другої дози векторну вакцину COVID-19 Vaccine Janssen (Johnson&Johnson) або дозу вакцини mRNA. У разі документального підтвердження введення 2 доз вакцини слід вводити профілактичну дозу відповідно до рекомендацій програми вакцинації проти COVID-19 у Польщі.

  • Якщо особа у віці 12-17 років не отримала досі жодної дози вакцини, треба діяти у відповідності з показаннями та схемою вакцинації, здійснюваної в Польщі, реалізувати вакцинацію вакциною mRNA Comirnaty (Pfizer-BioNTech) або Spikevax (Moderna).
  • У разі коли особа віком 12-17 років, має документацію незакінченої схеми вакцинації Comirnaty (Pfizer-BioNTech) треба діяти відповідно до показань і схеми вакцинації молоді, яка проводиться в Польщі.
  • У разі коли особа віком 12-17 років, не має документації щодо вакцинації, розглядати її як невакциновану особу та реалізувати вакцинація відповідно до показань та схеми вакцинації, що здійснюється у Польщі.
  • Для дитини віком 5-11 років реалізувати щеплення відповідно до показань і схеми вакцинації, здійснюваної для цієї вікової групи в Польщі.

В процесі кваліфікації на щеплення слід дотримуватися загальних правил проведення щеплень - в разі відсутності документації більш безпечним і рекомендованим вибором є лікування людини як невакцинованої і повторення щеплень.

Відсутність документації щодо попередньої вакцинації та підтвердження виконання вакцинації препаратами, які не допущені на ринок Європейського союзу, а також неперерахованими у списку аналогів вакцин, допущених в обіг на території Європейського союзу (ЄС) http://bip.pzh.gov.pl/public/?id=216377 обумовлює початок нової схеми вакцинації, згідно Програми вакцинації.

Під час кваліфікації для вакцинації проти COVID-19 можуть використовуватися анкети попереднього інтерв'ю перед вакцинацією українською або англійською мовами.

 

Перелік схем вакцинації для вакцин ЄС + не-ЄС


ПЕРВИННА ВАКЦИНАЦІЯ, НЕВАКЦИНОВАНІ ДОРОСЛІ


препарати, що використовуються в NPS

кращий препарат


JJ (1/1), Pfizer (2/2), Moderna (2/2), AZ (2/2), NOVAVAX (2/2)

JJ (1/1)


ПЕРВИННА ВАКЦИНАЦІЯ ДОРОСЛИХ, ПРОДОВЖЕННЯ


препарат

дозволені препарати

кращий препарат


Moderna, Pfizer і аналоги, AZ і аналоги, Novavax і аналоги

Moderna, Pfizer, AZ, Novavax

Moderna, Pfizer, AZ, Novavax


Заборонені до обігу в Європейському союзі, а також незазначені в переліку аналогів вакцин, дозволених до обігу на території Європейського союзу (ЄС)

нова схема: JJ, Pfizer, Moderna, Novavax

JJ


ПРОФІЛАКТИЧНА ВАКЦИНАЦІЯ, ДОРОСЛІ*


Закінчений цикл вакцинації

Дозволені препарати

Кращий препарат

Проміжний період

Moderna, Pfizer і аналоги, AZ і аналоги, Novavax і аналоги

Pfizer, Moderna 1/2, Novavax, JJ

Pfizer, Moderna 1/2, Novavax, JJ

150

JJ (1/1)

Pfizer,Moderna 1/2 дози, JJ, Novavax

Pfizer, Moderna 1/2 дози, JJ, Novavax

60

* дорослі, вакциновані вакцинами, незареєстрованими в KE і поза списком NIPZ, потребують нової схеми в рамках NPS

ПЕРВИННА ВАКЦИНАЦІЯ, ОСОБИ 12-18, НЕВАКЦИНОВАНІ

препарати, що використовуються в NPS

кращий препарат

Pfizer (2/2), Moderna (2/2)

Pfizer, Moderna

ПЕРВИННА ВАКЦИНАЦІЯ, ОСОБИ 12-18, ПРОДОВЖЕННЯ

препарат

допустимі препарати

кращий препарат

Moderna, Pfizer i аналоги

Moderna, Pfizer

Moderna, Pfizer

Заборонені до обігу в Європейському союзі, а також незазначені в переліку аналогів вакцин, дозволених до обігу на території Європейського союзу (ЄС)

нова схема: Pfizer, Moderna

Pfizer, Moderna

ПРОФІЛАКТИЧНА ВАКЦИНАЦІЯ 12+*

Закінчений цикл вакцинацій

Дозволені препарати

Кращий препарат

Проміжний період

Moderna, Pfizer і аналоги

Pfizer

Pfizer

150

*особи 12+,вакциновані вакцинами, незареєстрованими в KE і поза списком NIPZ, потребують нової схеми в рамках NPS


Діти 5-11

Цикл, що складається з двох доз
Педіатричний препарат

Вік пацієнта

Допустимі препарати

Кращий препарат для завершення циклу вакцинації

Період часу в днях

Pfizer (2/2)

5-11

Pfizer доза 10 µg

Pfizer доза 10 µg або 30 µg залежно від віку дитини та терміну введення дози 2.

21

 

 

Приватні медичні заклади Польщі, які також надають допомогу українцям.

  • Центр Дам’яна

Медичний центр Дам’яна запустив безкоштовний пакет медичних послуг у Варшаві та Пясечно для українців, які внаслідок війни опинились у Польщі. На рецепції кожного закладу є україномовна особа, яка допомагатиме під час візиту до лікаря.

Безкоштовну невідкладну лікарську допомогу в Центрі Дам’яна можна отримати:  

•           Понеділок–п’ятниця: 7:30–20:00.

•           Субота: 8:00–20:00.

•           Неділя: 8:00–16:00

Базова безкоштовна медична допомога Центру складається з таких послуг:  

•           швидкий доступ до консультації терапевта та педіатра (телефоном або у відділенні);

•           необмежений доступ до послуг медсестри;

•           необмежена кількість консультацій терапевта та педіатра;

•           направлення на безкоштовні аналізи (УЗД, рентген, лабораторні та

•           ендоскопічні тести, комп’ютерна томографія) та тести на коронавірус;

•           лікарняний у разі хвороби;

•           безкоштовні обов’язкові щеплення для дітей і дорослих;

•           направлення до спеціалізованих клінік Національного фонду охорони здоров’я (NFZ);

•           замовлення санітарного транспорту;

•           направлення на санаторно-курортне лікування та реабілітацію;

•           допологовий патронаж та огляди стану здоров’я дітей та підлітків;

•           отримання медичних рішень та довідок про стан здоров'я;

•           доступ до Порталу пацієнтів: електронні рецепти, електронні

•           направлення, результати аналізів;

•           можливість подати декларацію онлайн;

•           можливість безкоштовної реєстрації для всієї родини.

За консультацією та з питаннями щодо аналізів можна звернутись за номером: +48 22 566 22 22.

  • Мережа медичних закладів Lux Med 

Українці можуть отримати невідкладну медичну допомогу в клініках мережі Lux Med на всій території Польщі. 

До обсягу безкоштовної медичної допомоги клінік входять послуги, що виникають у зв’язку з невідкладними медичними потребами або необхідним продовженням тривалого лікування, зокрема:

•           Надзвичайні ситуації.

•           Гострі інфекційні захворювання.

•           Загострення хронічного захворювання.

•           Догляд за фізіологічною вагітністю.

•           Обов'язкові щеплення в рамках Програми профілактичних щеплень.

•           Невідкладна стоматологічна допомога

Додатково медичні рятівники та лікарі з Групи LUX MED надають безоплатну медичну допомогу на прикордонній території.

Група Lux Med також допомагає в релокації сімей з території України до Польщі, а саме організовує правову, логістичну і фінансову підтримку.

Щоб домовитися про консультацію, треба зателефонувати за номером (+48) 22 45 87 007 або написати повідомлення на електронну адресу [email protected] .

 

  • Медичний центр Енель-Мед 

До безкоштовної медичної допомоги українцям також долучився центр Енель-Мед. У рамах первинної медичної допомоги можна скористатися безкоштовними візитами до лікаря-терапевта і педіатра. Допомога доступна у містах Варшава, Краків, Катовіце, Хожовска.

На візит до лікаря можна записатись, зателефонувавши за номером: (+48)224340909


  • Варшавський медичний університет

Медичний центр Варшавського медичного університету також пропонує безкоштовну допомогу громадянам України.

Безкоштовну психологічну допомогу центр надає у телефонних консультаціях українською мовою за номером: +48 504 123 099

Розклад роботи:

•           Вівторок: 12:00–14:00.

•           Середа: 10:00–13:00.

•           Четвер: 12:00–14:00.

•           П’ятниця: 12:00–14:00.

Стаціонарні візити до психолога:

•           Середа: 15:00–17:00.

•           Четвер: 15:00–17:00.

•           П‘ятниця: 15:00–17:00.

Консультації у лікаря-терапевта, фахівця з внутрішніх хвороб:

•           Вівторок: 11:00–14:00.

•           Середа: 13:00–14:00.

•           Четвер: 13:00–14:00.

•           П’ятниця: 11:00–14:00.

Громадянам України також надаються безкоштовно:

•           тести на антиген SARS-CoV-2.

•           вакцинація від SARS-CoV-2.

Записатися на стаціонарний візит можна за номером +48 22 255 77 77 або за допомогою електронної пошти [email protected] .

Інформацію щодо медичної допомоги громадянам України на території Республіки Польща також можна знайти за посиланнями:

https://www.gov.pl/web/ua/Yak-mozhna-skorystatysya-derzhavnoyi-medytsynoyu-v-Polshchi

https://check-up.in.ua/ukr/poland

https://pacjent.gov.pl/pacient/medichna-dopomoga-dlya-gromadyan-ukraini

https://www.pomagamukrainie.gov.pl/potrzebuje-pomocy/zdrowie

https://ukrainemedlist.solutions.iqvia.com/

З метою допомоги українським родинам із дітьми, які тимчасово перебувають в Польщі було створено платформу «Спільно». Цей ресурс створено за підтримки ЮНІСЕФ з метою допомоги українським родинам із дітьми, які тимчасово перебувають за межами України. Посилання: https://spilnoinpl.org/article/derzhavna-medychna-dopomoha-v-polshchi

https://www.medexpress.pl/swiat/bezkostovna-medicna-dopomoga-dla-gromadan-ukraini-84132/

 

Медична інформація для громадян України.

https://www.gov.pl/web/zdrowie/pomoc-medyczna-dla-ukrainy

Як защепитися від COVID-19?

https://www.facebook.com/171152309577882/posts/5552850948074631/?d=n&fbclid=IwAR2tP0M0RSC2DppBgo_46nwuGKQX09JN4oeB5WRXhNZw8sEJJcxzaxyxuC0

Гаряча лінія NFZ - Національного фонду здоров‘я: 800 190 590 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux